70 jaar oerkomiek Jacques Vermeire, verzameld in een belevingsexpo in Blankenberge voor de ganse familie. Wij deden met Zavala de digitale branding!

Film | Regie | Cinematografie | Color-grading | Editing | Fotografie

Jacques Vermeire?_

A man for all seasons, een komiek voor alle leeftijden: buurman Marcel óók bij ‘de nieuwe’ K3, iconische garagist Dimitri ‘DDT‘ De Tremmerie na 30 jaar óók nog altijd in de nieuwe films en de Kerst-special (voor één) van F.C. De Kampioenen, én een weergaloos performer in zijn eigen onnavolgbare zaalshows. En tussendoor groeit hij, aan de zijde van dochter Julie, uit tot één der populairste TikTokkers van de Lage Landen. Jacques’ vrolijkheid kent grenzen noch leeftijd.

De uitdaging_

Een film van +/- 8 minuten maken waar zowel Jacques zijn carrière en de sponsors (stad Blankenberge en Kontrimo) aan bod komen. Deze film zal worden afgespeeld in de cinemazaal op de tentoonstelling voor de bezoekers.

Onze strategie_

We kiezen voor een mini-documentaire in Blankenberge over Jacques typetjes, leven en passie voor de stad samen met zijn dochter Julie Vermeire. Op deze manier kunnen we de kijker doorheen de stad loodsen terwijl ze terugblikken op de iconische momenten uit Jacques zijn carrière.

Mini-documentaire

Een film van 8 minuten die de stad Blankenberge in de kijker zet en Jacques grote carrière. Een grote uitdaging en eer voor Zavala.

De grootste uitdaging van deze productie was de tijdsdruk. Op 1 dag 7 locaties waar we 1 minuut in post-productie moeten overhouden + day after delivery!

De tijd die aan postproductie wordt besteed, kan eenvoudig worden ingeschat met deze vuistregels: één uur per minuut voor de ruwe cut, nog een uur voor de fijne cut en nog een uur voor geluidsbewerking. Het was dus van groot belang om de essentie te schieten zonder aan kwaliteit te verliezen. Een uitdaging waarvan je het resultaat hieronder kan aanschouwen!

Sponsorvideo Kontrimo

Een grappige en flitsende video van +/- een minuut die toont dat Kontrimo partner is voor op de sociale kanalen van het bedrijf en Jacques.

In de wachtrij!

Terwijl de eerste bezoekers van de Expo de 8 minuten lange film aan het kijken zijn is er aan de ingang een countdown-klokje met daarnaast een groot scherm. Hoe 'meta' het ook wel niet is, hadden wij het idee om op dat scherm Jacques te tonen die zoals de mensen in de rij, ook ongeduldig aan het wachten is om te film te zien!

Fotografie

Op de Expo waren verschillende doe-momenten. Je kan met een bal door de ruit van DDT shotten, een filmpje opnemen waar niet de iconische Luc Verschueren maar jijzelf de aangever bent van Jeanke De Visser en je kan een TikTok-dansje maken met alle Vermeirekes. Om duidelijker te maken wat je er moest doen kaderden wij wat foto's en hingen die op naast de activiteiten.

Expo foto 1Expo foto 2Expo foto 3

Pottenstampers!

Nee, geen potten gestampt maar leuke content geleverd! Onze film werd op de opening ontvangen met een overweldigend applaus en lovende woorden van de stad Blankenberge en andere betrokkenen. Ook manager Thomas Lowette wist zijn review te geven:

Wat was het doel van uw samenwerking?
We hadden ondersteuning van sociale media en leuke, flitsende beelden nodig om een ​​cultureel evenement voor alle leeftijden te promoten.

Wat vond je het leukst aan het meehangen van je samenwerking?
Ze werkten heel flexibel en efficiënt ter plaatse, en leverden vlot op.

5/5

Klantenrating Sortlist

250.000+

Weergaven