LIFAN e3 E‑scooter

In collaboration with Krew Collective

Release show | Website design | Front‑end development | Back‑end development | Brochure | Studiofotografie

De toekomst begint hier

Branding voor Belgische launch van de nieuwe E3 door Lifan, een motorfiets- en autofabrikant.

Lifan?_

Lifan is een in Chongqing gevestigde onafhankelijke Chinese fabrikant van motorfietsen, auto's en vrachtwagens. Lifan heeft ongeveer 14.800 werknemers. Elk jaar exporteert Lifan gemiddeld 900.000 motorfietsen, waarmee Lifan van alle Chinese motorfietsfabrikanten de hoogste exportvolumes realiseert.

De uitdaging_

Ons werd gevraagd om een flitsende huisstijl te creëren voor de E3. Hiermee wilden ze voor het eerst hun motorfiets in België op de markt introduceren. Dit door middel van een website, brochure, release show visuals en studiofotografie te maken van scratch! Een exclusieve uitstraling en een heldere positionering stonden hierbij centraal.

Onze strategie_

Een herkenbare huisstijl ontwerpen die aansluit bij de E3 motorfiets en een gevoel geeft van luxe en exclusiviteit.

Onze core-goals voor de website: snelheid, eenvoud, hogere conversiepercentages en mobielvriendelijkheid. Daarom kozen we voor een one-page.

One-page websites for the win!

Als de ruggengraat van de online aanwezigheid van Lifan, zal elk type communicatie, content of advertentie de consument terug naar de website drijven. Daarom is het belangrijk dat de website‑bezoekers een duidelijk idee hebben van waar het merk over gaat en welk product ze aanbieden.

Zo kozen we ervoor om meteen de E3 in het oog te laten vallen wanneer je op de website terecht komt. Dit gecombineerd met een elegante lay-out die genoeg ademt en de bezoeker een gevoel van nieuwsgierigheid en excitement geeft.

Cutting to the chase

Bij het openen van de website sta je meteen oog in oog met de E3 e-scooter. We vallen meteen met de deur in huis door het vermelden van de naam, slogan, prijs en uitvoering van de E3 in één oogopslag. BAM!

All devices matter.

Uit de Digital Divide-studie van Goudengids.be, uitgevoerd door het bureau Profacts in september 2015 bij 709 bedrijven, blijkt dat amper 11 % van de Belgische ondernemingen een mobielvriendelijke site heeft. Het is hoogtijd om een inhaalbeweging te maken, aangezien het belang van mobielvriendelijkheid sterk is toegenomen bij consumenten en zoekmachines.

Sinds maart 2020 komt 52,03 procent van het wereldwijde webverkeer via mobiele telefoons. Daarom is het cruciaal om een mobielvriendelijke website te hebben waar mensen eenvoudig op kunnen surfen. Daarnaast willen we een funnel-systeem handhaven die de bezoeker informeert en vervolgens naar het contact gidst.

Building trust to generate leads

Met een herkenbare huisstijl die overal terugkomt, bouw je vertrouwen op. Het beeld en visie van de E3 van Lifan komt duidelijk naar voren in de huisstijl. Dit voor zowel online (website) en offline visuals (product-brochure).

lifan logo small

A design that intrigues

Het design van een brochure moet intrigeren, engageren en uitnodigen tot actie. Dit waren de steunpilaren voor de E3 brochure.

Een goed ontworpen brochure is de perfecte introductie tot de E3 motorfiets. Deze brochures werden nauwkeurig verspreid en hebben de zichtbaarheid van de Lifan E3 vergroot. Brochures zijn geweldige marketingtools om nieuwe klanten te bereiken en leads te genereren. Ook leveren ze positieve pers over het bedrijf en hun product.

Simsalabim! Did we work our magic?

Wat heeft dit allemaal opgebracht voor de Lifan E3's brand awareness en verkoop?

Waar Lifan eerst niet te vinden was in de Belgische Google ranking, staan ze nu op nummer één, hooray! Voor het releasen van de campagne waren er geen verdelers. Na rondsturen van de brochures en het correct targetten van de website zijn er op vandaag meer dan 84 verdelers in België. En nog veel belangrijker... Onze klant was laaaaaaiend enthousiast!

#1

Google Ranking 'Lifan'

+84

Lifan-verdelers in België